Bez zájmu lidí nebude projekt adresného zvaní úspěšný, shodují se odborníci
Nový projekt adresného zvaní, který vznikl na Ministerstvu zdravotnictví a který si klade za cíl snížit incidenci a mortalitu vybraných nádorových onemocnění v ČR, má šanci na větší úspěch pouze tehdy, pokud se mu podaří přesvědčit dostatek Čechů, aby se začali aktivněji zajímat o prevenci. EurActivu to sdělili odborníci, kteří se na jeho přípravě podílejí. Na druhou stranu, jestliže zachrání jediný život, bude stát za to, dodávají.
O Češích se říká, že na prevenci vážných onemocnění moc nedají. Svědčí o tom smutný fakt, že na rakovinu v České republice umírá mnohem více osob než v západní Evropě. Ministerstvo zdravotnictví proto vsadilo na nový projekt, který se v těchto dnech pomalu rozbíhá a naplno odstartuje v polovině letošního roku (EurActiv 31.10.2012). Jeho úspěch bude ale záviset na tom, zda na jeho výzvy zareaguje dostatek potenciálních pacientů.
Celý článek na webu EurActiv.cz
Klíčová slova: adresné zvaní, screening nádorových onemocnění
11. 2. 2013 EurActiv.cz